Interview med Emma fra Danmark

Interview med Emme fra Danmark

Hvad ved du om mit land?
Ikke meget, desværre. Jeg ved, at Island er placeret på et vulkansk hotspot, og at meget af landet er dækket af gletsjere. Derudover ved jeg, at naturen på Island er helt exceptionelt, og at Danmark og Island har noget fælles historie fra da Danmark og Norge var under én konge (er ikke helt sikker, men mener, at det var sådan). Derudover har vi læst nogle Islandske sagaer i skolen.

Har du været i mit land?
Nej (desværre ikke!)

Hvad ville du se i mit land?
Naturen generelt (særligt vandfald, gejser og laguner) og så vil jeg gerne opleve Reykjavik. 

Kender du nogen film eller musik fra mit land?
Musik: Of Monsters and Men (Little Talks),
Film: Om heste og mænd

Hvad er dine drømme?
Mine drømme er at leve et langt og lykkeligt liv, samt at stifte familie. Jeg drømmer om at blive børnelæge, samt at komme ud og opleve alle verdens spændende lande.

Hvad synes du om skolen?
Jeg har altid holdt enormt meget af at gå i skole. Jeg elsker at lære, være sammen med mine venner og at blive udfordret. Men jeg glæder mig nu også til at jeg bliver færdig til sommer !

Hvad tænker du om norden som et fællesskab?

Det er ikke noget, jeg tænker over i min hverdag, udover at jeg sætter meget pris på, at vores sprog har nogle ligheder. Vi har Nordisk Råd, hvilket jeg synes er vigtigt, og jeg synes, man skal blive ved med at værne om dette. Jeg tror generelt, at de nordiske lande kan lære meget af hinanden.

Hilsen Berglind fra Ísland

Comments

Popular posts from this blog

oppsummering 😽

Færøsk-talende svensker på Sprogcafé