Min vært - Interview med Østen

Min vært - Interview med Østen

skrevet af Sölvi Halldórsson fra Ísland

Hvad ved du om island?
Island har et befolkningstal på omkring 350 tusind, og at alle er i familie med hinanden. Jeg ved at Island er langt fremme ift. accept af forskellige sexualiteter. Derudover elsker Islændere svømmehaller og spabade. - Flot natur og åbne mennesker.

Har du været i Island?

Jeg var på Island i sommeren 2009 med min familie. Jeg var ti år gammel, så mine indtryk ville nok se anderledes ud hvis jeg så island idag. Jeg husker særligt svømmehaller, den blå lagune, gejsere og guldfoss. Der udover husker jeg discount butikken BONUS for deres billige Kitkat barer. Så husker jeg også verdens bedste soft-ice.

Hvad ville du se i Island?
Hvis jeg tog til Island idag ville jeg rejse på samme måde som vi gjorde i 2009, hvor vi tog rundt overalt med bil og telt. Jeg ville se en masse natur, men også se ungdomslivet, især i Reykjavik. Jeg ved ikke hvad jeg specifikt ville se, men en god blanding af førnævnte ting, tror jeg, ville blive en succes.

Kender du nogen film eller musik fra mit land?

Jeg kender fusionsjazz bandet Mezzoforte og hiphop-feministgruppen Reykjavíkurdætur.
Jeg har også stiftet bekendtskab med Sigur Rós.

Hvad er dine drømme?

Mine drømme... øhh. Vel at være lykkelig i en eller anden facon. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal nå der hen, men det er vel målet i drømmen. Jeg har en drøm om at købe en båd og sejle afsted for at se verden. Jeg tror ikke jeg har nogen plan for at komme hjem igen.
Hvad synes du om skolen?
Hmm. Helt personligt har skolen aldrig helt være noget for mig. Jeg er ikke glad for ideen om ikke at have fri i sin fritid. Jeg har lidt valgt gymnasiet som et sikkerhedsnet.

Hvad tænker du om norden som et fælleskab?

Jeg tænker at det være fedt hvis at norden fungerede mere som et fællesskab. Idet at vi kan forstå hinanden er det oplagt at dyrke det noget mere. 🙂

Comments

Popular posts from this blog

oppsummering 😽

Færøsk-talende svensker på Sprogcafé