Min vært, Nina

Jeg har snakket med min vært Nina om nogle ting. Vi snakkede om Island men også hendes drømme og hendes meninger om skolen og Norden som et fælleskab.  

Hvad ved du om Island?
            Ikke så meget. Jeg ved at hovedstaden hedder Reykjavík og jeg kender den blå lagune. Jeg har også set Gullfoss og Geysir.

Har du været i Island?
            Ja, en gang. Jeg tog til Island til at gå ridning.

Hvad ville du se i mit land?
            Jeg vil ride over højlandet i Island

Kender du nogen film eller musik fra Island?
            Jeg kender ingen film men jeg husker en sang vi lyttede på i 5. klasse eller noget. Det var en islandsk cover af TikTok med Kesha som hedder TikTok skinka.

Hvad er dine drømme?
            Jeg ved ikke helt hvad jeg vil gøre men måske ville jeg blive en veterinær. Jeg vil også bo på landet, ikke i en by, men det kunne være godt at bo i nærheden af en by.

Hvad synes du om skolen?
            Jeg kan godt lide at lære og jeg synes at mine fag er sjove men sommetider er det lidt overvældende når der er meget at gøre. Da er det ikke så spændende at gå i skolen.

Hvad tænker du om Norden som et fællesskab?

            Jeg tror at de nordiske lande har meget tilfælles, mere end andre lande i verden. De har mange af de samme værdier og sprogene ligner hinanden.

Comments

Popular posts from this blog

oppsummering 😽

Færøsk-talende svensker på Sprogcafé